Bumbung Jejantas Lebuhraya Pasir Gudang Runtuh

Beberapa gambar dan video jejantas lebuhraya Pasir Gudang tersebar di whatsapp, telegram dan laman sosial. Agak terkejut juga dengan kejadian ini. Terus “on laptop” untuk mencari kesahihan berita ini. Ye la lah..kekadang cerita kat whatsapp, telegram dan laman sosial ni lebih sudu dari kuah.

Jejantas Lebuhraya Pasir Gudang Runtuh

Jadi betul ke jejantas lebuhraya Pasir Gudang runtuh?

Petikan dari laman Astro Awani, bukan jejantas yang runtuh tapi bumbung jejantas lebuhraya Perling-Pasir Gudang runtuh.

KUALA LUMPUR: Runtuhan bumbung sebuah jejantas di Lebuhraya Perling- Pasir Gudang pada petang Ahad mengakibatkan kerosakan dua buah kereta, sebuah lori dan sebuah motosikal.

Menurut jurucakap Pusat Gerakan Operasi Johor Bahru, laporan diterima pada pukul 4.38 petang.

Jelas jurucakap itu lagi, jentera daripada Balai Bomba dan Penyelamat Johor Bahru dengan kekuatan sembilan anggota ditugaskan ke lokasi pada pukul 4.39 petang dan sampai pada pukul 5.05 petang.

Kata jurucakap itu, operasi menyelamat turut mengeluarkan seorang pemandu lori yang tersepit dan dihantar ke hospital untuk menerima rawatan. – Astor Awani

Continue reading

Dilihat sebanyak : 432

“Ibu, Abah Nak Kahwin…”

Suatu petang. Di sebuah rumah. Rumah aku la tu.

Aku beristirehat di ruang tamu di tingkat bawah. Anak aku si Qariena pula sedang bermain dengan adiknya Safiyya di ruang tamu tersebut. Si Batriysia sedang membuat homework di tingkat atas. Manakala isteri aku sedang mandi di tingkat atas.

Kemudian aku teringat besok ada kenduri kahwin di Temerloh tapi belum tengok lagi map lokasi kenduri kahwin tersebut. Aku pun minta tolong Qariena tanya ibunya kat mana kad kahwin dan tolong ambil kad kahwin tersebut.

Qariena pun akur dengan arahan aku dan pergi mendapatkan ibunya di tingkat atas.

Kemudian aku dengar Qariena menjerit bercakap dengan ibunya dari luar bilik mandi.

Continue reading

Dilihat sebanyak : 1080

Taman Air Mini Kubang Gajah Temerloh Pahang

Kubang Gajah Mini Water Park atau Taman Air Mini Kubang Gajah, Temerloh, Pahang terletak di Taman Awam Kubang Gajah. Taman Air Mini Kubang Gajah ini baru sahaja dibuka kepada orang ramai pada 22 Ogos 2014 yang lalu.

Memandangkan penulis berada di Kuala Krau menghadiri kenduri kahwin penulis sepupu isteri penulis, dengan kesempatan yang ada, musim cuti sekolah pulak tu, penulis membawa isteri dan anak-anak singgah di Taman Air Mini Kubang Gajah di bandar yang terkenal dengan ikan patin ini.

Taman Air Mini Kubang Gajah

Kelihatan anak penulis tidak sabar menerjah pintu masuk Kubang Gajah Mini Water Park.

Continue reading

Dilihat sebanyak : 4385